29.10.10

✭ snart är vi där ✭

Paris - en vecka kvar ♥

5 kommentarer:

Christian sa...

jag ska högst upp, hänger du med? : )

Nina sa...

Så härligt! Åker gärna tillbaka dit en dag. Nästa gång ska jag spendera mer tid i Latinkvarteren (hinner ju tyvärr inte så mkt på en weekend) Verkade så mysigt där.

Ha en underbar helg! Kram N.

Prinsessan sa...

Nina, om du har några paristips får du gärna dela med dig :)
Ha en härlig helg!
Kram C

Sandra sa...

Vilka häliga höstbilder du bjuder på nedan. Nu blir inte det här så organiserat men mina Paristips blir : Maraiskvarteren är mina favoritkvarter i Paris, här kan du shoppa, äta gudomlig falafel och gå på barer. För ett par år sen bodde vi i en supermysig lägenhet på en av huvudgatorna där, det gör jag gärna igen! Ett mysigt crêperie är Chez Imogène vid metron Oberkampf.Det är ett enkelt, billigt och riktigt mysigt ställe som är turistfritt. Drick någon av de liite dyrare (men är billiga eg) franska cidersorterna. Att besöka Ladurée på Champs Elysées är fint om man gillar bakverk, då kan man kila in på nyöppnade H&M som har en grym butik på samma paradgata. Annars kanske en middag i Eiffeltornet kan locka eller parkhäng i någon av parkerna (Jardin de Luxembourg är fin). Nästa gång jag åker till Paris vill jag åka ut till Versailles (inspiration:Marie Antoinette).
Stadsdelen Montmartre är stökig,bökig och turistig men kan ändå vara charmig att besöka. Den vackra basilikan Sacre Coeur är fin att besöka morgon eller kväll.
Jag skulle prioritera flanerande och god mat om ni varit i Paris innan. Har du kikat in hos Ellinors World, hon bor ju i Paris för tillfället och har massor med bilder och text?
Som sagt inte så organiserade tips men jag älskar Paris av hela mitt hjärta och vill alltid återvända så fort jag kommer hem därifrån.
Jag är säker på att ni får det toppen.
Kram

Mikaela de Ville sa...

Åh vad härligt! Jag vill också. Måste ta tåget snart, så nära härifrån ju.
Ha det alldeles alldeles underbart!
Kram.