5.6.10

✭ Paris mon amour ✭

Jag föreställer mig Paris som en vacker, storslagen, skitig, dekadent, romantiskt, och alldeles alldeles underbar stad. En stad att vara förälskad i, en stad att strosa runt i utan planer, att bara ta dagen som den kommer och insupa atmosfären, det vackra språket och kanske våga säga ett ord eller två på stapplande skolfranska. 
Jag föreställer mig en varm vårdag, träden i Jardin du Luxembourg blommar, solen skiner och luften är krispig, Seine virvlar förbi, café au laiten har aldrig smakat bättre, rummet på Hotel Henry IV är litet men påminner om ett rum på din franska mormors gård och fönstershoppingen på Rue Saint-Honoré är lika fantastiskt som jag föreställer mig. 
Min längtan efter att få uppleva Paris med min kärlek har inte varit större.


(Just nu är jag med och tävlar om en resa till Paris med SAS.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan väl ge Christian en biljett i present till Paris. Vilken fantastisk bild på Olivia.

Åsa sa...

Paris är härligt! Väldigt romantiskt, hoppas du vinner!

Kramis!

nina sa...

Paris är min favoritstad ever! Vi förlovade oss där på alla <3-dag för två år sen :)

Kram!