20.1.12

| till tjuven |

Hej tjuven!

Jag börjar ju sakta lära känna dig. Du verkar vilja byta bostad, jag har ju fått fakturor från 2 olika bostadsbytesidor.
Du verkar även gilla teknikprylar (vem gör inte det liksom, iphone 4S vill jag också ha), men du är inte lojal mot något företag och du gillar dyra saker. En faktura från Net-on-net på 26.000:- har jag fått och en till faktura är på väg från Siba, antar jag iaf eftersom Siba har gjort en kreditupplysning på mig.
Dessutom ska det bli spännande på måndag, har ett paket på 1700:- från Ellos att hämta ut.
Det är ju nästan som julafton varje dag, man vet inte vad för faktura, kreditupplysning, medlemsansökan eller postavi som kommer att dimpa ner i brevlådan härnäst.

Men vet du, du får jättegärna börja beställa allt det här i ditt egna namn nu. Det börjar bli ganska jobbigt att ringa runt till massa företag och förklara varför jag inte vill betala för saker någon annan har beställt i mitt namn.
Lite magont har jag också och det växer för varje faktura, medlemsansökan, kreditupplysning och postavi som jag får.
Jag kanske är naiv, men jag trodde du skulle bli nöjd med 1700:- och superfin plånbok från Mulberry som kostar över 3000:-. Dumma lilla jag.

11 kommentarer:

kalaslotta i usa sa...

Nämen vadå, har du blivit snattad på din plånis??

Spärrade du korten och det dräller fortfarande in fakturor, det visar kanske hur bra de kollar id när man köper med kort..

Obehagligt.

Prinsessan sa...

Ja, jag blev av med min plånbok och har spärrat alla kort. Problemet är att dom handlar på mitt personnummer och dom har ju mitt körkort :(
Vissa sidor räcker det ju med personnummer och i vissa affärer kollar dom ju knappt på idkortet...

Behöver nog inte betala ngt men så sjukt obehagligt att man inte har ngn som helst kontroll på vad dom gör i mitt namn...

Marina sa...

Jisses, fy vad trist! Usch, jag blir förbannad bara av att tänka pa det. Hoppas det tar slut snart och tjuven far ett annat offer (bästa vore om han/hon slutade helt och hallet men sant händer bara i min drömvärld).

Nina sa...

Men guuud vad hemskt! :-( :-( :-( Vilken mardröm!
Hoppas att du snart får ordning på allt & att tjuven får sitt straff.
Kramar.

opsy daisy sa...

det här är ju helt fruktansvärt!!!vilket intrång.
kram på dig, hoppas detta slutar snart & att tjuven faller i eget grepp!

Miss Marie sa...

Fy vad hemskt! Förstår inte hur folk har samveten att göra sånt här! Fruktansvärt, särskilt när de handlar på ditt personnummer, det kan du ju inte ändra hur som helst! Fyy. :( Hoppas det fixar sig snart!

Fröken Isakson sa...

Men gud vad otäckt. FÖrstår att det måste kännas sååå tungt. Hoppas personen som tagit den slutar bums med dumheterna. kramar

Snor och Glamour sa...

Men åh så hemskt!

Ville bara kika tillbaka efter du lämnat ett litet spår inne hos mig! Mysig blogg du har! Kikar in igen!

Puss, Snor & Glamour-Frida

Celina sa...

Halloj! Jag vet faktiskt inte vad modellen på väskan heter.. Jag håller på att leta. Jag älskar den och har haft den i ca 1,5år nu. Skinnet har blivit mjukt och fint men guldspännen och sånt har tyvärr bleknat lite. Jag ska försöka hitta vad modellen heter men jag hittar bara typ fejkhemsidor som säljer den, men jag kan skicka bilder på den till dig imorgon! Ska ta bilder i dagsljus bara, här kommer en länk till en hemsida som säljer fejkvarianten av den

http://www.bagsvogues.com/miu-miu-handbags-outlet-80-sale-p-4421.html

Den är köpt på miu miu-butiken i Japan, men tyvärr har jag inget kvitto kvar, ingen låda eller så heller för dom gav jag till min syster när jag flyttade hit till NYC. Ny kostade den ca 10 500 kr, men jag säljer den för 4 500 kr. Den är ju trots allt använd och 1,5 år gammal! Känns den intressant? Den är svart btw!

Om du är intresserad får du gärna maila mig! celina.blanche@gmail.com

Mvh Celina Blanche

Jenny sa...

Men herregud! Det måste ju gå att stoppa på något sätt? Fy vad jobbigt! Kan inte polisen spåra via ip-nummer eller något?


Ja, böcker är bland det bästa i våra liv. Kul att du gillade listan. Kanske gör jag en ny lagom till allas semestrar i sommar. Ha en bra dag och hoppas det löser sig snart!

kalaslotta i usa sa...

Jävla idioter är det enda man kan säga.

Pucksnokar!